torstai 23. toukokuuta 2013

Squats, squats and some more squats

Mulla on sellainen viha-rakkaussuhde Smith-kyykkyyn, jonka oon nyt päättänyt lopettaa. En enää kestä meidän on/off -sekoilua. Vaikka kuinka rakastankin sitä turvallisuudentunnetta, että tasapaino ei horju kyykätessä, on mun alettava duunaan tätä vapailla painoilla. Jalkojen leveyttä ja jalkojen sijaintia eteen-&taaksepäin suhteessa tankoon oon vaihdellut, oon katsellut lukuisia videoita oikeasta tekniikasta, mutta mun alaselkä ei vaan tunnu kestävän Smithiä. Osa syy mun väärään tekniikkaan johtuu luultavasti siitä, että mun on todella vaikea päästä alas asti ilman, että mun kantapäät irtoavat lattiasta. Tästä johtuen joudun pitämään asennon leveänä ja liiankin edessä, muistuttaen jo hieman Hack-kyykkyä Smith-laitteessa. Tekniikoita selatessa, en enää edes tiedä, onko oikein pitää selkä suorassa linjassa (vasimmaisin hahmo) vaiko peppu takana & rinta edessä (keskimmäinen hahmo). Erona tässä koko kuvasarjassa onkin se, että vasemmaisin hahmo tekee kyykkyjä tanko etupuolella, kun itse teen sen takapuolella. Ehkä ongelman ydin piilee tässä. Saatan sortua antamaan Smithille vielä yhden mahdollisuuden.




Kokonaisuudessaan jalkatreeni kahdeksan päivän tauon jälkeen luisti kevyesti. Tuntui, että liikkuvuus olisi ollut parempi kuin koskaan aiemmin, varsinkin Heiluri-kyykyissä. Pidän todella paljon tästä liikkeestä, koska se on niin huiman laaja, pääsen siinä todella alas. Reisiojennuksen tiputussarjoissa ja pakkotoistoissa sen sijaan kaipaan yhä auttajaa, jotta saisin kaikki tehot irti. Siinä kun nuo säätöjujtut sijaitsevat selän takana, ja laitteesta on aina irrottauduttava painoja vähentääkseen.

Jaloissa tuntuu taas hyvältä, treenatuilta. Uskomatonta kyllä, 10-15h työpäivät ja 4,5-6h yöunet eivät näytä vaikuttavan ainakaan vielä treeniin. Toivon kuitenkin, että tämä kiire on täysin väliaikaista! Uusi kotikin näyttää vielä siltä, että sinne on eilen kannettu kamat, vaikka osa on ollut siellä jo puolitoista viikkoa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti